donderdag 24 juni 2004

Beroemdheid

Ik stond enkele dagen geleden in de rij in een bekende drogist. Bij de kassa stond een mand vol scoubidou, hele mooie! Er zwermden massa's kinderen omheen en ik graaide vrolijk mee 

Opeens riep een kind: "dat is XXX (ben de naam alweer vergeten)!"

Naast me stond dus een bekende meneer die ik niet kende van een televisieprogramma waar ik nog nooit van gehoord had. Meteen waren de scoubidoutouwtjes vergeten en mijnheer die-ik-niet-ken was omringd met minstens 10 kinderen: mag ik een handtekening?

Arme man, die nergens meer rustig kan winkelen, dacht ik, maar hij bleef lachen en riep vriendelijk: "als jullie pen en papier hebben?"

Dat hadden zij niet, maar ik wel en de mijnheer ging aan het handtekeningen zetten.

"U ook eentje, mevrouw?" vroeg hij, voor hij de pen weer teruggaf.

"Tja, heel vriendelijk van u, maar ik moet u eerlijk bekennen dat ik nog nooit van u gehoord heb. Sorry, ik ben niet zo op de hoogte..." zei ik onhandig stuntelend (zou hij zich beledigd voelen of mij dom vinden?).

De man lachte vrolijk. "Dat is heel verfrissend om te horen!" riep hij geamuseerd.

We babbelden nog wat over kinderen en fans (hij vond deze kinderen heel beleefd, vaak ontmoet hij nogal opdringerige exemplaren en was het moeilijk vriendelijk te blijven, zei hij) en zelfs over scoubidou en toen gingen we weer ons eigen weg.

Ik weet nog steeds niet wie hij nou was, maar hij heeft er wel een fan bij... Wát een aardig persoon!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten