zaterdag 5 juni 2004

Wim Rigter

Wie is Wim Rigter? Wim was begin jaren 90 DJ op de vroege dinsdagochtend bij de VARA. Later werd hij dè presentator van de Arbeidsvitaminen. En daarna presenteerde hij het nachtprogramma van de AVRO.

Het gaat niet goed met Wim Rigter. Een aantal jaar geleden heeft hij een hersentumor met succes verslagen. Het moet heel confronterend voor hem zijn geweest, toen collega Jetste van Staa enkele jaren later overleed aan een hersentumor.
Maar dit jaar sloeg de tumor opnieuw toe. Nu in zijn slokdarm.

Via een weblog werd iedereen op de hoogte gehouden. En enkele dagen geleden kwam er verschrikkelijk slecht nieuws binnen. Maar er blijft hoop! Ook al is die hoop erg klein, er is nog steeds hoop!

Ik ken Wim alleen via de telefoon, en ook nog van jaren geleden, toen ik freelancede voor de VARA. Binnen het kille omroepland was Wim me al snel erg dierbaar. Mens, we hebben wat afgeouwebept aan die telefoon!!! En als hij belde omdat ik weer wat voor zijn programma moest doen, en hij trof mijn echtgenoot, dan zat hij gerust een tijd met hem aan de telefoon...

Na al die jaren herinnert hij ons misschien niet eens, meer maar ik herinner me hem nog wel. Er ligt een kaart voor hem klaar. Voor hem en zijn gezinnetje. Uit het diepst van ons hart.

Wat voel je je machteloos, als zo'n jong iemand, vader en echtgenoot, altijd begaan en geïnteresseerd in zijn omgeving, zo'n kloteziekte krijgt (voor de 2e keer, mind you), en half juni een zeer risicovolle operatie moet doorstaan! 

Kaartje sturen naar Wim? 
AVRO Nachtdienst
t.a.v. Wim Rigter
Postbus 2
1200 AJ HILVERSUM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten