woensdag 22 december 2004

Bassie toch een kindervriend!

Ik heb nooit veel gehad met Bassie en Adriaan. Ze deden zich voor als kindervrienden, maar zodra de camera uit stond en de voorstelling afgelopen was, lieten ze regelmatig een heel andere kant zien, weet ik van diverse mensen die hen ooit ontmoet hebben. Na een zeer asociale uitspraak door Bassie in VARA’s TV-Magazine over een geestelijk gehandicapt 16-jarig meisje had ik het helemaal gehad met deze "kindervrienden" (hij werd door dat meisje enthousiast benaderd en zei tegen haar dat ze maar op een natte dweil moest gaan zitten). Zoiets zeg je niet over de fans die ervoor zorgen dat jij brood op de plank hebt!

Maar Bassie heeft afgelopen week iets gedaan waardoor mijn pet tóch weer een stukje hoger is geworden!

Ik kan geen internetpagina erover vinden, maar Bassie heeft dinsdag een terminaal ziek Almeers jongetje bezocht. Het is (bron: “De Almare Stad”, het lokale “sufferdje”) de 8-jarige Boy Thomas en zijn klas. Boy is een grote fan van Bassie. Zijn idool kwam langs op school, en gaf Boy, èn zijn familie, èn de klas, een privé-voorstelling, èn kaartjes voor het circus waarin Bassie optreedt!

Bassie, ik heb je nooit een kindervriend gevonden, maar met deze actie maak je veel goed!

EDIT 2020: het staat tóch op internet, op Omroep Flevoland. Boy is begin januari 2005 overleden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten