maandag 27 december 2004

Top 2000 overpeinzingen

De eerste dagen van de Top 2000 vind ik niet altijd leuk. Wil je de lijst zien? Kijk dan hier, daar kan je hem ook als text-, Word- en Excell-file downloaden.

In de laagste regionen zijn meestal nummers te vinden die me niet aanspreken. Veel jaren 60 (toen was ik nog een klein meisje). Maar toch af en toe wel juweeltjes. 

Zoals "Heel Even" van Shirley, een Nederlandse zangeres, wiens nummer "It's Me" vele malen mooier is. Dat laatste nummer kwam eind 1976, begin 1977 uit. Maar Patricia Paay was een veel grotere concurrent. Als ik háár hit uit die tijd "Who's That Lady With My Man" nu terughoor (leve KaZaa!), vind ik dát nummer eigenlijk best wel vals, terwijl "It's Me" staat als een huis!

En zojuist: "Breakfast" van The Associates. Ik geloof dat de zanger niet meer leeft. Ze hadden nog een andere plaat, ergens rond 1983-1984, met "Waiting For The Loveboat". Beide platen hoor je zelden, en daarom is het eigenlijk een wonder dat "Breakfast" in de top2000 staat, en zelfs gestegen is!

Gevolgd door Beverly Craven met "Promise Me"...

Grootste verrassing is de zeer grote stijging van "Clocks" van Coldplay! Van 733 naar... 10!!! Heeft dat te maken met een aangrijpende scene uit ER, die vorig jaar door de Avro werd uitgezonden (Romano op het dak)?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten