zaterdag 15 februari 2014

Rozen

Een aantal mensen heeft aan mij gevraagd hoe het is gegaan met de rozenactie in Almere (het redden van verpieterende struiken van een failliete rozenteler). Ik kon daar geen antwoord op geven, maar gisteravond ontving ik de volgende mail, die ik hier met toestemming neerzet.

"Beste rozenliefhebbers uit Almere en omstreken,
Ik heb de afgelopen twee weken ontzettend veel e-mails en telefoontjes gehad van mensen en initiatieven die rozen willen adopteren (mede doordat mijn telefoonnummer zonder overleg op verschillende websites is geplaatst…). Dit enthousiasme vind ik geweldig, maar was ook wat overweldigend!
Ik heb 700 e-mails gekregen en 300 telefoontjes, ik hoop dat jullie daarom begrijpen dat ik niet iedereen kan terugbellen en elke e-mail persoonlijk kan beantwoorden. Ik vond het erg leuk om alle e-mails te lezen en de eigenaar van de kas vindt het erg fijn dat jullie zo met hem meeleven.
Zoals ik in mijn oproep heb vermeld zijn de rozen in eerste instantie bedoeld voor het opfleuren van buurten en initiatieven in Almere. Afgelopen twee weken hebben ruim 30 Almeerse initiatieven en een aantal initiatieven uit andere steden rozen geadopteerd; Almeerse reddingsbrigade, KC Pampus, verschillende scholen die groenonderwijs aanbieden, zorgboerderijen, verschillende buurtinitiatieven, etc.
Helaas heeft de toezichthouder van de kas besloten dat particulieren geen rozen mogen komen adopteren omdat de kas opnieuw is verhuurd. Hierop heb ik zelf geen invloed, ik coördineer deze actie vrijwillig en heb geen zeggenschap over de kas zelf. Dit vindt ook ik jammer, want het liefst had ik zo veel mogelijk mensen blij gemaakt met rozen.
Voor wie wil weten waar de rozen o.a. terecht zijn gekomen, kijk in de Almere vandaag van morgen (zaterdag). Of kijk hoe de rozentuin bij mij in de buurt vorm krijgt op de Facebook van Ons Cascadepark Almere Poort.

Fleurige groetjes,
Marije Buiter"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten