vrijdag 29 augustus 2014

Tuin

Vandaag eindelijk weer in de tuin gewerkt! Door het slechte augustusweer is het er niet veel van gekomen. De tuin staat er niet mooi bij, het is alsof de herfst al is ingevallen. Vaste planten die vorig jaar tot ver in september, zelfs oktober, doorbloeiden, zijn nu al lelijk.
De gezaaide cosmea blijkt gruwelijk groot (ik had toch echt naar een kleine versie gezocht!) en neemt veel ruimte in. Gelukkig is hij eenjarig, hij mag nu zijn gang gaan omdat de rest toch niet mooi erbij staat.
Verder heb ik de kleinbloemige clematis uitgedund en de palen voor de druif neergezet met een dik ijzerdraad om de druif letterlijk om de tuin te leiden  Ondertussen flink snoepend van de al rijpe druiven (blauwe pitloze, heerlijk zoet!).
Ik moet nog de scharnierplant eruit rossen want die woekert teveel, op zijn plek komt de margriet want die is flink gegroeid. Helaas heeft de hitte van juli veel bloei gesmoord, want ook de margriet, die zo vol in bloei stond, was na die hitte dor en heeft na het verwijderen van de dode bloemen geen tweede bloei gegeven (vorig jaar wel).
Ook de dropplant, die er het mooist bij staat, gaat verplaatst worden.
En dan later nog de laatste betonnen bloembakken neerzetten, daar gaan de aardbeien in, want nu jakkeren ze ongecontroleerd als onkruid de tuin door en verstikken ze de boel.
Een tuin is nooit klaar  maar omdat ik het op mijn gemak kan doen en eventueel kan laten liggen als het slecht weer is of ik niet in orde ben, is het bevredigender dan het huishouden 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten