vrijdag 19 september 2014

Gemuteerde kikker?

Ik zag net toch wat geks...
Vanmiddag in de tuin bezig geweest, heb nieuwe visjes gekocht omdat de oude (goudelritsjes) volgens mij in de zomer al door een reiger waren opgeslokt. Een paar grondeltjes voor de bodem schoon te houden en wat blauwe windes, die weliswaar groter worden, maar vast ook voor die tijd wel door de reigers zijn opgegeten.
Verder zitten er veel ieniemienie kikkertjes in de vijver. Volwassen kikkers had ik nog nooit gezien in de tuin.
Ik was wat aan het rommelen, hoor ik opeens een wild geraas tussen de aardbeien! Een muis, vermoedde ik. En toen zag ik...
Een GELE kikker! 
En een stevig volwassen exemplaar, mag ik wel zeggen!
Hij ploempte het water in voor ik een foto kon maken.
Daarna ging ik de vijver schoonmaken, zo af en toe moet je ook daar snoeien en wieden. De zuurstofplanten waren erg enthousiast uitgebreid en er was ook wat draadalg. Terwijl ik de boel lekker opkuiste zag ik opeens...
Drie, vier, vijf, zes goudelritsjes! Heee, waar hebben jullie de hele zomer gezeten?!? Ze konden het uitstekend vinden met de windes!
En even later was daar ook weer die enorme gele kikker. Ik heb een foto van zijn kop (helaas wazig, want even geen goede camera die netjes kan zoomen), later ook zijn hele lijf. Helemaal boterbabbelaargeel, geen vlekje, zelfs geen wangvlek! Ik heb een uitsnede van een foto gemaakt.
Heel bijzonder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten