zaterdag 20 september 2014

Lekker bezig zijn

Ik had nog cadeaubonnen van mijn verjaardag liggen. Meteen omgezet in daden, te weten: een miniperzikboom en een miniperenboom.
De komende weken gaat de fruithelft van de achtertuin op de schop. Planten worden verplaatst en de woekerende aardbeien (doordragende, eenmaal dragende, ananasaardbei en framboosaardbei woekeren nu door elkaar) uitgegraven worden en geplant in de zes betonnen stapelbakken die ik nog over heb.
Ik heb gisteren al een mini-kiwi en een kruisbes gekocht, die krijgen ook een mooi plekje.
Ik heb dan: een dubbele appel, kers en pruim (twee soorten geënt op één onderstam, hopelijk gaan ze volgend jaar eindelijk echt vrucht dragen), aardbeien, doornloze bramen, kruisbes, rode en witte bessen, mini-kiwi, een pitloze druif die al wat trosjes geeft, twee net aangeplante druiven, rabarber en vijg, en diverse kruiden die ook opnieuw opgegraven, gedeeld en geplant moeten worden. De salie wordt zo'n struik, die moet een flinke pot hebben want staat in de weg.
En nu ga ik boodschappen doen en de voortuin onkruidvrij maken, die is wat verwaarloosd #neveradullmoment

Geen opmerkingen:

Een reactie posten