woensdag 28 oktober 2020

Tom heeft zijn jaar niet

Tom Dumoulin heeft woensdag de Vuelta a España verlaten. De renner van Jumbo-Visma is vermoeid en wil zich richten op het nieuwe seizoen.

"Zowel onze trainersstaf als ik denken dat het de beste keuze is om af te stappen. In het begin van de Vuelta voelde ik me al vermoeid en dat gevoel bleef. Het heeft voor mij geen zin om door te gaan, want dan hypothekeer ik misschien het volgende seizoen", zegt Dumoulin op de website van Jumbo-Visma.

De 29-jarige Dumoulin maakte in augustus na ruim een jaar zijn rentree in het peloton. De Nederlander verscheen sindsdien bij veel koersen aan de start en reed voor de Vuelta ook al de Tour de France, waar hij zevende werd.

"Het is jammer om de Vuelta te verlaten, maar wel de juiste keuze", vervolgt Dumoulin. "Daar zijn we het allemaal over eens. Met Primoz Roglic staan we er goed voor in het klassement. Hopelijk kan het team de winst mee naar huis nemen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten