zaterdag 17 oktober 2020

Weer een poultje

 De Giro is nog niet afgelopen (hoewel daar het laatste woord nog niet over is gezegd), maar de 20e begint de Vuelta. En hoewel mijn poultjes altijd tamelijk kansloos zijn, kan ik het ook nu weer niet laten. In mijn ploeg, waarin ik nog 3x mag wisselen, staan Dumoulin, Roglic, Bennett, Gesink, Martínez, Carapaz, W. Poels, Pinot, Mas, Valverde, Chaves, Woods, Gaudu, Froome, Martin, Martin, De La Cruz, Formolo, Vlasov en Carthy.

Vanwege corona ligt de Giro onder vuur. Er zijn meerdere renners, stafleden en ook motorrijders besmet, waaronder Kruijswijk. Maar er zouden ook politieagenten zijn besmet. Zij bewaakten het parcours van de e-bikerijders en zouden niet in contact zijn geweest met de renners, maar Thomas de Gendt vielt zich er niet goed bij. Hij vermoedt dat de organisatie dingen verzwijgt.

"Ik moet eerlijk zijn: mijn hoofd staat niet echt naar koersen", ging De Gendt verder. "Hebben die agenten alleen de E-bikerijders begeleid? Ja, ja, ja, ja... Dat is een uitleg die ze er aan geven. Als je wacht op je ploeg, de organisatie of de regering, dan komt het te laat. Op dit moment heb ik nog niet de ballen om te zeggen dat ik niet start, maar dat kan straks wel zo zijn. Ik vond het in de Tour veel veiliger. Daar voelde ik me op geen enkel moment onveilig."

Overigens is De Gendt wel weer gestart.

EF Pro Cycling heeft de UCI verzocht de Giro na de 15e etappe te beëindigen, maar de UCI heeft het verzoek afgewezen. Er wordt wel extra getest.

Voor Wilco Kelderman is te hopen dat de Giro niet wordt gestopt, want hij staat tweede op 34 seconden van rozetruidrager João Almeida.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten