maandag 12 januari 2004

TV deze week

Saai tv-weekje voor de boeg (op enkele uitzonderingen na)... maar ik zie dan ook wel eens wat over het hoofd... Zoals die schitterende Brel-opname vandaag op Nederland 3! Ik kwam er net op tijd achter!

Hier mijn tips voor de komende week.

Maandag 12 januari
- 17.30, BBC2 (elke werkdag) - Ready Steady Cook, kookwedstrijd onder leiding van Ainsley Harriott. Twee deelnemers nemen voor een epaald bedrag aan ingredienten mee en gaan daar met 2 koks wat van maken. Inspirerend, en vaak erg grappig, vooral als er wat mis gaat!
- 20.30, SBS6 - G.I.Jane, nogal harde film met Demi Moore die in het kader van emancipatie-proef een mariniersopleiding krijgt. Ook met Viggo Mortensen, die vooral bekend is als Aragorn uit Lord of the Rings (in deze film onherkenbaar...).
- 20.30, RTL4 - De 10 meest bekende partners aller tijden. Pretentieloze, wekelijks wisselende top-10-lijstjes, vaak voorspelbaar, toch leuk om te zien!
- 22.00, YORIN - Jamie Oliver. Ik heb het nog niet gezien, maar als ik tijd heb ga ik eens kijken of er in deze "docusoap" ook gekookt wordt!

Dinsdag 13 januari
- 21.30, SBS6 - de Smaakpolitie. Ofwel: eettentjes waar je beter niet kan komen...!
- 23.05 uur, Nederland 1 - 't Zal je maar gebeuren. Aflevering over "stormjagers", ofwel weerliefhebbers die in het tornadoseizoen naar de VS gaan om daar zo'n tornado op te sporen. Met de beroemde weerman Reinier van den Berg.

Woensdag 14 januari
- 20.30, SBS6 - Twister. Film over "tornadohunters", mensen die in de VS tornado's gaan opzoeken. In de praktijk valt zoiets niet mee, in deze film kunnen extreem-weer-liefhebbers uitgebreid aan hun trekken komen! Ik ken de film nog niet, ben benieuwd of het geloofwaardig is!
- 20.30, YORIN - Idols. Ik heb een aantal afleveringen gemist, maar toch zal ik proberen te kijken. Omdat ik me elke keer weer afvraagt wat mensen zonder een grein talent bezielen om zich op te geven... Lef, zin in een geintje, of een totaal verkeerd zelfbeeld?
- 21.00, KETNET/CANVAS - Dancer in the Dark. Film ken ik niet maar Björk speelt/zingt er in!
- 21.00, BBC2 - Flog it! Over mensen die hun antiek willen laten veilen. De BBC heeft veel van dit soort "tussen Kunst en Kitsj"-variaties (elke doordeweekse dag tussen de middag op BBC1!).
- 22.33, Nederland 1 - Weekend een ander. Nog nooit gezien, maar volgens de aankondiging is dit het verhaal van een plattelandsjongen die in de Bijlmer gaat logeren. ben benieuwd hoe hij dat vindt...
- 23.30, SBS6 - RUR. Bestaat dat nog?!? Of zijn dit herhalingen van de ca. 15 jaar geleden beroemde talkshow met Jan Lenferink? Als ik tijd heb ga ik even kijken!

Donderdag 15 januari
- 18.30, Nederland 3 - Klokhuis. Vanavond over Chinese hofmuziek. Kan interessant zijn! Alleen de sketches tussendoor waardeer ik niet zo... Soms zijn ze leuk, maar ze hebben maar een kwartier zendtijd en die kunnen ze misschien beter voor 100% aan een onderwerp besteden, lijkt mij...
- 20.30, BBC2 - Delia's how to cook II. De kookprogramma's op de BBC zijn altijd het kijken waard!
- 21.15, Nederland 3 - Zembla. Vanavond over de Aldi. Tegenwoordig is het (gelukkig) geen taboe meer om daar te winkelen. Om er te werken moet je wel een bepaalde mentaliteit hebben, en kunnen verdragen...
- 21.35, Nederland 2 - ER. Ik volg niet veel series, maar voor ER maak ik graag een uitzondering! Dit is aflevering 2 van het (in de VS) vorige seizoen.
- 01.05, Duitsland 2 - de Jurk. Waarschijnlijk nagesynchroniseerd, en ook op een godsonmogelijk tijdstip. Maar deze film van Alex van Warmerdam zou ik graag eens willen zien!

Vrijdag 16 januari
- 19.55, Nederland 2 - De Leukste Thuis. Vaak voorspelbaar, maar toch zitten er altijd weer filmpjes bij waarbij ze me kunnen opvegen! Vooral honden en katten zijn favoriet bij ons!
- 20.03, Nederland 3 - Single Luck. Ik mis het steeds, jammer... Want het zijn leuke, interessante docu's over artiesten die 1x een hit hadden. Wat is er van hen geworden...?
- 20.30, BBC2 - 3 tuinprogramma's achter elkaar: The Flying Gardener, The Nation's Hidden Gardens en How To Be A Gardener. Altijd leuk om te zien terwijl het buiten nog kaal is...!
- 21.55, NET5 - Serial Mom. Komedie over een moeder die nogal rigoreus omgaat met mensen die haar niet zinnen... Leuke vrijdagavondfilm!
- 22.22, Nederland 1 - Paul Rosenmöller en Irene van Lippe Biesterveld. Kan interessant zijn!
- 23.35, BBC1 - Jim Davidson's Commercial Breakdown. Over opmerkelijke reclamefilmpjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten