zondag 11 januari 2004

Vandaag niets te doen?

Dan kan je hier mijn tv-tips bekijken. Allesbehalve objectief, zeker niet compleet, maar misschien heb je er wat aan...

zondag 11 januari
- 14.00, Nederland 3: Devdas, dit is een "Bollywood"-film uit 2002, erg geliefd in India en onder Hindoestanse Surinamers. Nederlanders zullen het waarschijnlijk kitsj noemen, maar toch heeft het wel iets... Nederland 3 heeft in het verleden wel vaker "Bollywood"-films uitgezonden die me boeiden op een regenachtige zondagmiddag, en aangezien de weersverwachtingen voor vandaag slecht zijn...!
- 17.00, RTL4: Life and cooking, de meligheid van Carlo en Irene, samen met kok Ruud (onderschat hem niet, hij schijnt een naam te hebben in de culinaire wereld!). Inmiddels ben ik de meligheid wel wat zat, maar vanmiddag schijnen mijn idolen uit mijn jongvolwassen leven langs te komen: Curry en Van Inkel!
- geen idee hoe laat het begint (volgens mij al rond 12 uur...), maar vanmiddag is het laatste deel van EK-schaatsen! Even kijken of ik nog videobanden heb voor de andere programma's die ik vanmiddag wil zien!
- 19.05-19.33, Nederland 3: Gewe(e)st, zwanenzang van het langlopende programma "van Gewest tot Gewest". Dat was een programma dat waarschijnlijk moest wijken omdat het niet zo spektakulair was als "Hart van Nederland". Maar dit programma gaf gedurende een jaar of 40 nuchtere reportages uit Nederland. "Saai", vond, en vindt, men. Later zal men betreuren dat dit programma geschrapt werd. Omdat dit sensatieloze programma stiekem toch wel eventjes schitterende archiefbeelden van Nederland maakte! De komende maanden zal "Gewe(e)st" herhalingen uitzenden.
- 19.25, Nederland 1: Fawlty Towers. Ja, het wordt tot in den treure herhaald, en "the Germans" (de beste aflevering) is al geweest in deze herhalingsreeks, maar het is en blijft één van de beste Britse komedies ooit!
- 21.00, RTL4: Jouw vrouw, mijn vrouw, docu waarin 2 vrouwen van gezin wisselen. Daar is ooit eens een Nederlandse film van gemaakt, maar nu wordt het écht gedaan. Ik heb niet de hele serie gevolgd, wel enkele afleveringen. En elke moeder-en-echtgenote die hier wel eens over droomt, zou het eens moeten bekijken... maar ook elke vader-en-echtgenoot. Want voor beiden geldt: het gras is niet altijd groener aan de overkant!
- 22.30, TV5: l'Affaire Martial. TV5 zendt vaak best interessante films uit met Nederlandse ondertiteling. Dit is mogelijk zo'n film.
- 23.25, YORIN: The little shop of horrors, schijnt een klassieker (uit 1960) te zijn. Ik ken hem (nog) niet, maar als ik wakker ben, kijk ik misschien wel. Zwarte komedie over een plantje dat zich voedt met mensenbloed...
- 0.00, BBC2: Never mind the Buzzcocks, popmuziek-kwiz waarin (voormalige en vaak alweer vergeten) popsterren een kwiz doen. De ene keer niks aan, de andere keer interessant (zo kwam Ian Dury, enkele maanden voor zijn dood, meedoen). Kennis van de Britse Hitparade over de laatste 30 jaar is een pré.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten