maandag 5 januari 2004

TV Vandaag

Dit is een tv-overzichtje, vooral handig voor mezelf want puur naar mijn eigen smaak. Ik zal er absoluut niet aan toekomen alles te zien, want ik heb méér te doen, maar wie weet heb jij er ook wat aan...? Verder garandeer ik niet dat ik elke dag zo'n lijstje maak...

Vandaag zie ik weinig echt boeiende programma's in de tv-gids (uitzondering: Uur van de Wolf, en misschien Jamie Oliver), maar als ik even tijd heb, zal ik misschien naar de volgende dingen kijken.

12.00, BBC1 - Cash in the attic. Eén van die beroemde BBC-programma's à la "Tussen Kunst en Kitsj". De Britten zijn blijkbaar gek op veilingen, want er zijn rond het middaguur vaak allerlei programma's waarop mensen hun spullen (laten) veilen, en vooraf gokken wat de opbrengst zal zijn. Dit is één zo'n programma.

15.55, Nederland 3 - Catweazle. Eén van mijn jeugdhelden!

17.30, BBC2 - Ready Steady Cook. Kookwedstrijd tussen 2 partijen, onder leiding van Ainsley Harriott (zelf zeer bekend vanwege zijn kookkunst). Een gast moet samen met een kok binnen 20 minuten met zelf uitgekozen ingrediënten een heerlijke maaltijd maken. Vaak lachen, vooral als er wat mis gaat!

17.50, NET5 - Roseanna. Ik ben dol op dat malle mens! Op NET5 is inmiddels het laatste seizoen begonnen, iets minder "fris en oorspronkelijk" dan de eerste jaren, maar toch nog de moeite waard.

18.20, Veronica - Married with Children. Afgezaagd, ik geef het toe... maar toch altijd weer geinig als er niks anders op TV is. Peggy, de ordinaire vrouw-en-moeder, Al, de gedesillusioneerde schoenenverkoper (in Amerika het laagste baantje dat je je kan voorstellen), hun zoon Bud die denkt dat hij heel wat is, en dochter Kelly, waarop waarschijnlijk alle domme-blondjes-moppen zijn gebaseerd.

18.30, Nederland 3 - Klokhuis. Heeft al veel bijgedragen aan de algemene ontwikkeling van onze bloedjes... en onszelf! Wij zijn niet zo dol op de sketches tussendoor, maar anderen weer wel. Smaken verschillen!

19.30, BBC2 - The Simpsons. Behoeft geen uitleg meer, denk ik...

19.20, RTL5 - Allo Allo, al zeer vaak herhaald, maar zo heeft de jongste generatie er ook lol van. Het blijft schitterend, die René met zijn vrouw en dellerige serveersters, de karikaturen waaruit de Duitse bezetters bestaan, "Goodmeurning" Crabtree en de meisjes van het verzet! Vaak voorspelbaar (René, what are you doing with that girl!) maar toch is het elke keer weer grinniken...

20.30, RTL4 - De 10 meest opvallende come-backs aller tijden. Al langere tijd heeft RTL4 een "top 10"-programma. Volgens mij zelden objectief, maar toch vaak interessant. Zo was er een tijd geleden te zien wat Brigitte Bardot tegenwoordig doet (en hoe ze eruit ziet). En vandaag komt o.a Gerrie Knetemann en aangezien ik al van kinds af aan wielren-fan ben...

21.02, Nederland 1 - Spoorloos. Door veel mensen smalend "emotie-tv" genoemd. Maar je begrijpt nu wel, waarom bijvoorbeeld een moeder afstand kan doen van haar kind. Vanwege ongehuwd moederschap dat botst met "het geloof", vanwege armoe, etc. En wat voor gevolgen dat kan hebben. Ja, je kan het goedkoop noemen, maar je zal het maar meemaken...

21.05, België 1 - De leukste sport. De aflevering van vanavond belooft een terugblik op de grappigste sportmomenten van de afgelopen 5 jaar. Hopelijk weinig voetbal en veel wielrennen!

22.00, Yorin - Jamie Oliver's keuken. Staat aangekondigd als docu-soap... Ik ben een enorme fan van Jamie, zijn recepten lijken moeilijk, maar zijn vaak heel simpel en de dure ingrediënten kan je vaak vervangen door goedkopere. Zijn enthousiasme werkt aanstekelijk! Als je eens wat anders wil eten dan aardappels-groente-vlees zonder halsbrekende toeren, moet je naar Jamie kijken! En nou maar hopen dat dit werkelijk een kookprogramma is en geen real-life-soap... En als het dan tóch een real-life-soap is, dan eentje waarin Jamie véél in de keuken staat!

23.35, Nederland 3 - Het Uur van de Wolf, "Ik kom altied weer terug". Al eerder uitgezonden portret van Bennie Jolink van Normaal.

tijdstip onbekend, TV5 - 's nachts zendt TV5 nog wel eens een, vaak Nederlands ondertitelde, Franse film uit. Kan over van alles en nog wat gaan, maar de meeste films boeien me wel. Vaak is het een herhaling, of zal het later herhaald worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten