zondag 18 januari 2004

TV-gids

maandag 19 januari
- 20.30, RTL4 - De 10 meest aantrekkelijke mannen aller tijden. Deel uit de "de 10 meest...". Ik geloof dat ik deze aflevering al heb gezien: is het met Julio Iglesias, Tom Jones en zo?
- 21.05, Nederland 1 - Spoorloos.
- 22.00, YORIN - Jamie Oliver's keuken. Ik noem dit al 3 weken, maar eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toegekomen een aflevering te bekijken...
- 22.30, RTL4 - Napoléon. Over een meneer uit Corsica die het ver schopte  . Ik hou van "kostuumfilms"! Op een fotootje in mijn gids staat een scene die hetzelfde is als het beroemde schilderij waarop Napoleon zichzelf tot keizer kroont. Is wat mij betreft een goede reclame voor deze film!

dinsdag 20 januari
- 21.00, KETNET/CANVAS - Rare Streken. Vandaag: ongerept Indonesië. Ik verwacht erg mooie beelden!
- 22.30, RTL4 - Napoleon, deel 2 van de serie die gister bij RTL4 begon.

woensdag 21 januari
- 15.00, BBBC - The Sky's The Limit - Fred Astairefilm uit 1943. Ik hou wel van die oude musicals met Astaire, maar ik betwijfel of hierin ook die zeer luxe jurken van zijn tegenspeelsterte zien zijn: dat was "not done" tijdens de oorlog... Astaire zal dat waarschijnlijk niet erg hebben gevonden, hij had altijd last van de enorme gewaden van Ginger Rogers tijdens het dansen (Ginger zit trouwens niet in deze film). Verder wijst de film naar de actualiteit: Astaire speelt een piloot die tijdens de oorlog verlof heeft. In de oorlog kwamen namelijk veel films uit die het "God Bless America"-gevoel hoog moesten houden.
- 20.00, BBC1 - The Perfect Holiday - mensen krijgen een vakantie die is gebaseerd op hun interieur. Wat moet ik me daar nou bij voorstellen? En waar zouden ze mij bijvoorbeeld neerzetten!
- 20.30, YORIN - Idols, de herhaling van zaterdag. Een aantal kandidaten vielen door de mand bij het 2e duet. Maar wie mag doorgaan? Of moeten we nog even wachten voor we dat weten?
- 20.30, NET5 - Ruby Wax meets Liza Minelli - opgenomen voordat de idool van Freddie Mercury (Liza dus) met veel tamtam van haar man scheidde.
- 22.30, RTL4 - Napoleon (deel 3)

donderdag 22 januari
- 14.15, BBC2 - Shall We Dance - Fred Astaire/Ginger Rogersfilm met muziek van de gebroeders Gershwin.
- 20.00, Nederland 3 - Absolutely Fabulous, laatste aflevering, snik snik...
- 20.30, RTL5 - Earthquake, klassieker over een aardbeving in Los Angeles. Eén van de eerste films waarop in de jaren 70 een hele reeks rampenfilms volgde over vliegtuigen in moeilijkheden, aardbevingen en brandende wolkenkrabbers.
- 20.30, BBC2 - Delia's How To Cook. Geen moeilijke gerechten bij Delia, zij kookt liever traditioneel dan liflafjes. Volgens mij is zij de enoge tv-kok die ooit op tv heeft laten zien hoe je een ei kookt!
- 21.38, Nederland 2 - ER, vorige week deel 2 gemist...
- 22.30, RTL4 - Napoleon (deel 4)
- 23.55, Nederland 3 - Nina Simone, portret van de vorig jaar overleden zangeres.

vrijdag 23 januari
- 20.30, BBC2 - enkele tuinprogramma's achter elkaar: The Flying Gardener, Hidden Gardens en How to be a Gardener. Om alvast in zomerstemming te komen!
- 21.30, RTL5 - Mr.Bean, al vaak herhaald, maar het blijft leuk!
- 23.45, Nederland 3 - S Lyubov' Yu Lilya - Russische komedie. Ik hou wel van niet-Europese films!
- 0.05, NET5 - Lawrence of Arabia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten