maandag 8 april 2013

Mystery guest

Mijn ervaringen/aanvaringen met diverse instanties zijn niet altijd zo heel prettig (understatement).

Ik doe af en toe nog wat mysteryshopjes. Daarbij doe ik me o.a. voor als iemand die lid wordt van een bepaalde aan zorg gerelateerde organisatie en daar vervolgens af en toe kleine dienstjes van af neemt. Ik schrijf dan een korte rapportage (beetje multiple choice en korte toelichtingen) over de afhandeling daarvan.

Kind kan de was doen, kat in het bakkie, zou je zeggen. Maar nee, hoor, ook dat is faliekant mis gegaan...! En dat begon al met het inschrijven, waar van alles mis ging, vervolgens met de afhandeling daarvan, die maar niet van de grond kwam, waardoor ik de rest van mijn opdracht (informatie aanvragen) niet goed kan uitvoeren. En er gaat nog veel meer mis.

Ik heb zojuist mijn opdrachtgever gemaild met het verhaal dat ik nu een héél interessante evaluatie van mijn werk tot nu toe heb, die ik niet zomaar even in de standaard rapportage kwijt kan, maar wel érg van belang is voor het doel van mijn werk, namelijk: het beschrijven en signaleren van het (niet) functioneren van die organisatie.

Gelukkig heeft dit falen voor mij deze keer geen persoonlijke gevolgen of dreigingen, maar ik kan me voorstellen dat "echte" cliënten die écht de producten en diensten nodig hebben, hier wel lelijk de dupe van kunnen worden. Fijn dat dit nu ook eens door een mystery shopper gerapporteerd kan worden, en dan ook nog door een mystery shopper die zelf gepokt en gemazeld is m.b.t. "falende dienstverlening"...!

Jammer, maar deze keer treffen ze een "undercover"...!

(en ja, ik zal het in nette, opbouwend bedoelde kritiek verwoorden!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten