vrijdag 13 september 2013

Danny van Obese

Goed dat ze dit verhaal ook laten zien.
Want je bent er niet als je met veel toeters en bellen bent afgevallen. Het is niet voor iedereen alleen maar een kwestie van wilskracht en gewoon even opletten. Soms zijn dingen sterker dan wilskracht. En wilskracht, dat had Danny zeker!

'Mister Obese' Danny Bouman terug bij af

Danny Bouman was een van de boegbeelden van de Nederlandse versie van Obese. Hij woog 270 kilo en viel maar er maar liefst 155 af in 300 dagen. Maar na het programma kwam de klad erin en heeft Danny de grootste moeite om op zijn nieuwe gewicht te blijven.

Het grootste gevecht na veel afvallen is voor de meeste mensen om die lijn van gezond leven door te zetten. Bij Danny is dat helaas niet gelukt. Binnen een jaar tijd kwam hij vijftig kilo aan. Hij liet het strenge eetpatroon los en besloot, blij met zijn nieuwe lijf, volop van het leven te genieten. En daardoor ging het mis. "Mijn lichaam raakte totaal in de war, mijn stofwisseling was kapot", zegt Danny in het programma. "Ik had roofbouw gepleegd. Mijn haar viel uit, ik had een hartslag van 36. Toen heeft mijn trainster aan de rem getrokken."

Maar de neerwaartse spiraal was niet meer te stoppen. In Obese: Hoe Is Het Nu Met? vanaf zondag 15 september, gaat Wendy van Dijk terug om te zien hoe het met Danny en zijn medekandidaten gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten