zaterdag 28 september 2013

Tuindagje

Hard in de tuin gewerkt! Eerst flink mijn slag geslagen bij de parkingsale van GroenRijk Dronten. Uitverkoop vaste planten van afgelopen zomer, 50 ct/stuk, geen geld! Ik ben uiterst goed geslaagd, vooral in de blauw/paars/geeltinten voor de voortuin.

Daarna heb ik eerst flink gegraven, want de kleuren in de voortuin zijn mooi, maar de plantindeling is niet bepaald geslaagd. De lage budleya blijft laag, maar groeit zo breed dat hij beter dichter bij de gevel kan staan, en een rood esdoorntje blijkt niet bepaald hard te groeien en moet naar voren. De rozen kunnen wat dichter bij elkaar en zijn nu beter verdeeld in hogere en lagere rozen. Ook de vrouwenmantel heb ik nieuwe plekjes gegeven want die waren forser geworden dan ik had ingeschat.

Hier en daar een pluk tuinchrysanthen verplaatsen die iets te ver buiten de groep stonden.

Ik had nu een stuk grond over, waar ik diverse geel- en blauwbloeiende vaste planten (waanzinnig mooi duifkruid gevonden!) neer ging zetten.

Hopelijk wordt het volgend jaar een wat samenhangender geheel, al zullen de plantjes het eerste jaar nog wel wat klein zijn Als ze het net zo goed doen als de plantjes die ik vorig jaar bij de parkingsale heb gekocht (op de pioenen na dan, maar die hebben nou een maal een lastige reputatie ) hoor je mij niet klagen!

Note to self voor volgend jaar: de chrysanthen (vorig jaar als stekchrysanthen gekocht) toppen als ze nog in de groei zijn zodat ze bossiger worden! De kleuren (geel, brons en koper) zijn in ieder geval perfect!

Ook nog wat planten voor de laatste bordergaatjes in de achtertuin, maar die krijg ik er dit weekend niet meer in. Mijn lijf smeekt om genade en morgen is de eerste hondentraining...

Volgende week meer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten