zondag 26 januari 2014

Chico

Chico heeft weer wat nieuws...
Hij liep tegen zijn eet/drinkbakstelling aan te rammen. Dat betekent dat zijn water op is, dus ik sta op en loop er heen. Maar hij had nog drinken zat.
Wel liep hij om me heen te stuiteren. Achter mijn benen. Draaide ik naar links, dan draaide hij naar rechts, en af en toe duwde hij met zijn snuit tegen mijn kuiten aan.
Wat gaan we nu beleven...? Wil die me ergens heen hebben...?
Ik loop naar de keuken, door naar de bijkeuken, maar Chico blijft in de keuken hangen. Ik begin een vermoeden te krijgen...
Ik ga naar het aanrecht en Chico begint nog intensiever te trippelen achter mijn benen aan, duwt me echt naar de goede plek bij het aanrecht!
En toen begreep ik het...
Op het aanrecht ligt een aangebroken zak winterwortelen voor de cavia's. Een uurtje geleden had ik er eentje gehalveerd (voor elke kooi een helft) en het kontje van de wortel was voor Chico, om lekker te knagen.
Chico wilde nog méér winterwortel...!!! Dat kreeg hij dan ook.
En terwijl ik dit schrijf begint hij weer tegen zijn bak te rammen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten