woensdag 24 juni 2020

De wederopstanding van de Nintendo DS (hoop ik)

Jaren (meer dan 10) geleden hadden we allemaal een Nintendo DS. Ik was zelf dol op Metroid Pinball, maar ook Animal crossing vond ik leuk. We speelden, oh foei, vanaf de speciale adapter met micro-DS-kaartjes waar "gekraakte" versies van games op stonden, die kon je destijds downloaden van internet via een forum en werd, als ik me goed herinner, vooral gerund door moeders van gamende kinderen 👼😇

De DS belandden uiteindelijk in de la, want er kwamen betere spelcomputers, de smartphone deed zijn intrede of (in mijn geval) er kwamen andere interesses.

In het begin van de coronacrisis ging ik, net als de rest van Nederland, mijn laden en kasten opruimen en ik vond daar de DS-exemplaren terug, inclusief de adapter met micro-SD. Maar niet de adapter waarmee je hem oplaadt...!

Gelukkig was daar jongste kind, die nog wel een oplader had, plus nog een extra DS, een 3DS (waar de micro-SD echter niet op werkt volgens hem) en wat (originele) games, waaronder een nieuwere Animal Crossing.

Ik heb het even getest op zijn al opgeladen DS: Metroid Pinball werkt! En er staan nog veel meer games op de sd, zag ik. Alleen werken de knoppen van zijn DS niet allemaal, dus ik heb nou die van mijzelf (waarvan de klep lam is, hij kan alleen nog helemaal open of helemaal dicht) aan de lader hangen. Ook de andere DS die ik hier had liggen heeft een lam klepje, maar dat hoeft op zich geen probleem te zijn.

Als de knoppen het maar doen!

Ik ben benieuwd...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten