vrijdag 19 december 2003

Nog meer kerstliedjes

Ik heb er al over geweblogd... je favoriete kerstliedje!

Eén reactie die mijn aandacht meteen greep, was die van Tante Neel, die een kerstliedje van de Kinks noemde! Nou ben ik best fan van de teksten van Ray Davies, maar deze kende ik nog niet!

Ik heb nog een mooie gevonden op Kazaa, met dank aan VARA's TV-Magazine voor het terughalen van een lang vergeten herinnering...

The Greedy's waren half afkomstig van de Sex Pistols, een destijds zeer opzienbarend punkbandje (wie had anno 1977 durven denken dat zij anno 2003 behoorlijk antiek zouden zijn omdat f%ck een veelgebruikt woord is geworden?). Ze maakten hún versie van "We wish you a merry christmas" begin jaren 80 (zonder dat vierletterwoord). Leuk!

Via een maillijst attendeerde iemand me erop, dat "Stop the Cavalry" van Jona Lewie heel mooi is uitgevoerd door Tom Parker. Tom Parker is vooral bekend door zijn moderne versie van Händel's Messiah. De kerstklassieker van Jona Lewie heeft hij heel mooi gedaan: Lewie's accent is prachtig bewaard gebleven, er staat een mooi orkest achter... Hulde! Live schijnt het helemáál een belevenis te zijn... ik geloof het meteen!

En zojuist op de radio: een schitterend kerstnummer van Bjorn Again, een Australische band die Abba op geheel eigen wijze nadoet. "The Little Drummer Boy" in het jasje van Abba's "Fernando"... Geweldig!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten