vrijdag 8 oktober 2004

Tweede wandeling - Memory Lane


De trainingswandel was vandaag rond de 1 km lang. Ik was op visite in Kerkelanden, een wijk in Hilversum, waar ik als kind ben opgegroeid. Ik woonde er zelf van 1973 tot 1984.

Ik heb het oude wandeltje naar school gemaakt. Het gebouw bestaan nog wel, maar is geen school meer.
Daarna liep ik door naar het winkelcentrum, en weer terug. Het hele gebied was voetpad (tegenwoordig ook fietspad) in een langgerekt plantsoen.

Toen ik er net woonde, was het plantsoen net aangelegd. Nu staan er enorme bomen, het lijkt wel een park! Op de foto zie je het amper terug (net links van het midden op de luchtfoto). Sommige plantsoenen zijn door gras vervangen (onderhoudsvriendelijker, waarschijnlijk). De "oude" plantsoenen zijn inmiddels flinke bosjes geworden en de bomen zijn werkelijk enorm...

Het winkelcentrum, dat nu iets meer dan 30 jaar bestaat, is door de jaren heen erg veranderd. De slager, de damesmodezaak, de herenmodezaak, en de Bruna, waren er al vanaf het begin. De Zeeman heette vroeger Turkenburg en is eigen dus ook niet veranderd qua opzet. Albert Heijn is door de jaren heen enorm uitgebreid en heeft nu ook de ruimte, waar vroeger de bibliotheek was. En sinds kort is er een Lidl.
De Chinees is volgens mij nog steeds het minst veranderd van binnen en van buiten!

Fotobron: www.kerkelanden.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten