maandag 28 april 2014

Dag 15

#100happydays - Door een berichtje van iemand anders moest ik opeens weer aan het verhaal achter dit beeldje denken. Een aantal jaren geleden, middenin een nogal woelige tijd waarin heel wat puzzelstukjes op hun plek vinden, was ik met mijn kinderen op Ameland. Daar bezochten we keramiek-atelier Het Melkkannetje waar workshops voor kinderen werden gehouden. Ontzettend leuk, echt een aanrader!

Terwijl mijn kinderen een mooie zeehond maakten keek ik naar het werk van de atelierhoudster. Ze maakte o.a. “gezinnetjes” en daar was ik erg van onder de indruk, maar wat jámmer, zei ik, dat het alleen "traditionele" gezinnetjes zijn!
Geen probleem, antwoordde ze, want die zou ze op maat kunnen maken, voor een heel redelijke prijs. Ik besloot een beeldje te bestellen. Die zou net voor ons vertrek klaar kunnen zijn. Ik koos ook een glazuur uit, en liet de uitwerking geheel aan haar over.
Toen ik aan het eind van de vakantie het beeldje kwam halen, schoot ik vol. De vrouw had zo'n mooi beeldje gemaakt, en ze had er ook wat toepasselijke symboliek in verborgen die ik hier niet uit ga leggen omdat het erg persoonlijk is.
Het is alweer een jaar of zeven geleden, maar het verhaal achter dit beeldje is nog steeds één van de happiest moments van mijn leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten