zaterdag 19 april 2014

Wat een superdag!

Oh mensen, wat een geweldige dag...! Ik ben nu kapot van moeheid, met dikke ogen van de hooikoorts (ja, gek he, de hele dag in wolken tulpenstuifmeel  ) maar het was het zo ontzettend waard!
Ik heb maar de halve tulpenroute kunnen rijden want ik was niet achter mijn camera weg te schoppen, maar mên, wat een overweldigende kleurenpracht!
Ik heb de noordelijke helft gedaan van de Noordoostpolder-tulpenroute met een stop in de pluktuin van Marknesse en showtuin Kleurrijk Flevoland, eigenlijk een openlucht tulpenmuseum.
Bij de Keukenhof stonden ze in de file, hoorde ik. Wij konden overal goed rondrijden, parkeren en waar nodig de berm induiken voor een nieuwe reeks foto's. Aan de ene kant lekker, aan de andere kant jammer dat de Noordoostpolder maar niet serieus genomen wordt als toeristisch gebied (er waren wel veel buitenlanders!).
Ik ben dankbaar dat ik middenin het bollengebied mag wonen, want ja, ook rond Dronten is het bontgekleurd!
Ik ben dankbaar dat ik in Flevoland mag wonen, waar nog ruimte is!
Ik ben dankbaar dat ik auto kan rijden waardoor ik deze tocht kon maken!
Ik ben dankbaar dat ik een mooie camera heb waarmee ik al dat moois goed vast kan leggen zodat ik met de foto's in de hand aan deze dag kan terugdenken!
Ik ben dankbaar voor de mensen die ik onderweg tegenkwam. Vooral fotografen, maar ook de bollenboer van de showtuin (ik had graag dieper ingegaan op Rembrandttulpen en virussen, maar het was te druk - hopelijk ooit eens een herkansing want dit interesseert me echt!) en de Aziatische dame (per ongeluk dacht ik dat ze Japanse was - niet dus).
Ik ben blij!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten