maandag 29 juli 2013

Dat was dus een dagje Keulen op kosten van de baas!

En we zijn weer thuis! Een chaotische heenreis en een soepele terugreis met een trein die zelfs iets te vroeg binnen kwam, waardoor ik een trein eerder de polder in kon
Weinig van Keulen kunnen zien, maar toch wel de Dom, al was er net een dienst gaande en dan kan je niet de hele kerk door (en terecht). De Dom staat naast het station en is van buiten vies, zwart, maar vooral ook ongelooflijk GROOT!!! Volgende week en anders in de herfstvakantie ga ik voor de herkansing!
De winkelstraat begint aan de andere kant van de Dom en al gauw had ik de Lego-store ontdekt (opdracht van jongste: lokaliseren!). Leuke bijkomstigheid is dat de Lush er heel dichtbij is
De winkels waren dicht maar dat wist ik van tevoren.
En ik heb ontdekt dat mijn richtinggevoel echt niets waard is in Keulen
Als zaterdag de treinen wel volgens plan rijden, ga ik een stadswandeling doen die ik al heb gedownload. In de directe omgeving van het station en de Dom is niet echt veel te doen (sorry, ben geen winkelaar, al sla ik de Lush niet over ), maar die wandeling lijkt me wel interessant.
Verder ben ik behoorlijk geschrokken van de bedelaars daar. Duitsland had toch zo'n welvaart? Bedelaars heb je helaas overal, maar de mensen met een kartonnen bedelbekertje waren vooral 'keurig nette mensen' van tussen de 30 en de 50, absoluut niet de stereotiepe psychoten of exotische types (op een enkeling na, zoals opdringerige rozenverkopers). Ook gehandicapten met geamputeerde ledematen of oude protheses. Best confronterend... Zo goed gaat het dus niet met Duitsland... Ons voorland?
Al met al was de reis ondanks de enorme omweg op de heenweg en de confronterende armoede wel geslaagd. Ik ben er weer even uit geweest en dat is alle moeite waard

Geen opmerkingen:

Een reactie posten