zaterdag 13 juli 2013

De Tour morgen

Morgen de Mont Ventoux in de Tour! Ik heb er ooit zelf op gestaan. Krankzinnige berg, woestijntop met keitjes... Bovenop stonden kraampjes met gedroogde worst in de gekste smaken. Ooit wil ik er nog eens heen, maar het is best ver weg
En ja, het monument van Simpson heb ik natuurlijk ook bezocht!
Volgende week 2x de Alpe d'Huez, die heb ik nog nooit gezien. Ook al zo'n magische berg. Net als de Puy de Dôme, die ze niet meer gebruiken in de Tour (want te klein voor zoveel fietsers en de hele santenkraam erachter). De Col de Portet d'Aspet, waar Casartelli stierf de dag nadat ik was uitgerekend van mijn oudste kind. De Tourmalet natuurlijk ook , waar het horloge van Wim van Est gewoon door bleef lopen
Staan allemaal nog op mijn bucket list

Geen opmerkingen:

Een reactie posten