zaterdag 13 juli 2013

Hondendrama :)

Chico had kauwgom in zijn vacht. Vraag niet hoe hij daaraan is gekomen, feit is dat het er zat.
Nou heb ik gehoord dat je kauwgom met pindakaas ergens uit kan krijgen, dus jongste en ik met hond, kammetje en pot pindakaas naar de tuin. Maar dat hadden we iets te simpel ingeschat...
Chico in bedwang houden is op zich niet zo'n probleem. Mijn ene hand zat vol pindakaas en die mocht hij aflikken, terwijl ik met mijn andere hand de pindakaas over de kauwgom smeerde en probeerde los te trekken.
Wat wel een probleem was: zijn krulstaart. Hij kwispelt "over zijn rug" wat al heel lastig is als hij in de rui is (net een tuinsproeier, maar dan met haar), maar echt vervelend wordt als hij een kwats pindakaas op zijn rug heeft
En de kauwgom liet niet los
Dan maar de schaar. Een verbandschaar, met botte punten. Weet je hoe dat aanvoelt, een handvol mengseltje van hondenharen, pindakaas en kauwgom?
Jongste heeft het klusje afgemaakt door hem onder de douche te zetten, waar hij een enorme hekel aan heeft (Chico dan). De enige manier om hem onder de douche te lokken is met een laserlampje. Hij wil het lichtpuntje vangen en vergeet daarbij alles om zich heen, waardoor hij "zomaar opeens" onder de douche staat
Chico is weer kauwgomvrij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten