zondag 24 november 2013

Sjimmie doet het prima - zijn eerste dag

De kat heeft het uitstekend naar zijn zin. Loopt geweldig in de weg, bedelt als een onopgevoede hond (Chico bedelt niet!), zoekt af en toe rust onder de fauteuil maar komt vrolijk tetterend tevoorschijn als je 'm roept. Dan duikt hij weer op de vensterbank om naar buiten te kijken. Dan zit hij weer op de keukentrolley luidkeels te schetteren om voer (hij heeft droge brokjes).
Een stuk gekookte koolvis werd op de keukenvloer gegooid en zéér uitgebreid geanalyseerd (over een oppervlakte van zeker 2 vierkante meter) tot ik de hond er maar op afstuurde, die vervolgens de vloer grondig reinigde.
Het lepeltje Smuldier (ingevroren vers vlees, Chico doet er een moord voor) viel in zeer goede aarde.
Chico vindt het nog steeds heel spannend, zo'n beest in huis dat gaat blazen als je er te enthousiast op af rent. Sjimmie geeft hem geen oorvijg meer, is niet meer nodig, de boodschap is duidelijk  Als Chico leert om nou iets rustiger op Sjimmie af te stuiteren, zie ik nog wel een goede vriendschap tussen die twee ontstaan!
En ik? Ik ga lekker vroeg slapen vandaag. Morgen weer hondenschool (Chico's feestje  ) en misschien nog wel wat kerstkaartjes maken (schiet niks op  ). Ik zie wel...
Welterusten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten