zondag 9 maart 2014

Kasje (uit mijn tuinblog)

Bij Lidl hadden ze dit tuinkasje! Daar moest ik nog wel even flink wat mensen voor inschakelen voor er een exemplaar was gevonden, maar uiteindelijk vond iemand in Harderwijk een exemplaar. Fijn, zo’n netwerkje!
Tijdens dit recordwarme maartweekend (rond de 18 graden!) heb ik het kasje gebouwd. Het bouwen zelf was eerder handigheid dan kracht, met een tentstok-achtig systeem. Het gewapende plastic ging er redelijk makkelijk overheen.
Ik heb wel het terras moeten openbreken, maar omdat het frame tot onderaan rondloopt kon ik die tegels weer gebruiken om de boel windvast vast te zetten. Ook het plastic was lekker lang en ligt nu ook onder de tegels. Helemaal passend kreeg ik het niet, maar ik ben toch tevreden.
Vandaag krom van de spierpijn vanwege die tegels 😉 maar gelukkig nog energie over om te zaaien! Ik heb ook komkommer gezaaid, voor in de zomer in de kas, en wil ook meloen proberen..
De vensterbank in de woonkamer blijft deze lente schoon en opgeruimd, ik ben zo blij met mijn kasje!
Door de vroege lente staat al veel in bloei. Alleen de paarse anemoontjes zijn niet opgekomen. Ik heb een aantal prachtige helleborussen gekocht bij De Stekkentuin in Espel! En ik ben benieuwd of nu echt álle fruitboompjes en sierappels gaan bloeien en vrucht dragen (de duopruim en een sierappel had vorig jaar overgeslagen) en hoe de gerenoveerde voortuin eruit gaat zien.
image
image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten