vrijdag 14 augustus 2020

Gaat Maarten van Rossem zingen...?

 Ik ben fan van Maarten van Rossem. Onze nationale mopperkont weet niet altijd, maar toch regelmatig behoorlijk rake statements te maken die stiekem ook nog eens heel grappig kunnen zijn.

In De Slimste Mens vroeg presentator Philip Freriks n.a.v. een vraag over karaoke aan Van Rossem hoeveel geld er moet worden ingezameld om hem een karaokenummer te laten zingen. Tienduizend, antwoordde Van Rossem serieus. En prompt begon er een inzamelingsactie.

"Wonderbaarlijk onnozel" vindt Van Rossem de actie. Het AD schrijft:

"Ik dacht dat ik een belachelijk bedrag noemde”, blikt de historicus terug op zijn actie. "Ik had natuurlijk een miljoen moeten zeggen. Maar dat bedenk je te laat.” Hij vindt het 'hoogst ongelukkig' dat kijkers nu proberen om hem zijn belofte na te laten komen. "Ik kan mij werkelijk waar niet voorstellen dat er ook maar één mens bestaat die daar maar 5 cent aan bij wil dragen”, stelt Van Rossem. "Ik kan niet zingen. De laatste keer dat ik het deed was in 1962, toen we tijdens de groentijd werden gedwongen vaderlandslievende, fascistoïde liederen voor te dragen.”

Op de radio zei hij dat er kinderen beginnen te huilen als hij gaat zingen. Hij raadt de mensen aan het geld te geven aan Vogelbescherming of Natuurmonumenten als ze het toch zo nodig over de balk willen gooien.

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, al vraag ik me af of ik hem wel echt zou willen horen zingen...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten