donderdag 19 februari 2004

Al zo'n 40 jaar zanger

Vanavond, even na half 8, deed ik de radio aan en hoorde nog het laatste stukje van "Poster". Hierin een special over Boudewijn de Groot in de jaren 60. Ik hoorde voornamelijk het gedeelte over de elpee "Picknick", het Nederlandse antwoord op Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band.

Boudewijn de Groot spreekt me erg aan. Ik ben er, letterlijk, mee opgegroeid. Als kleuter kreeg ik eens de oude singles van mijn oom, toen nog een puber. Eén van de plaatjes was "land van Maas en Waal/Testament". Natuurlijk begreep ik als kleuter niks van de tekst van "Testament", maar van "Land van Maas en Waal"had ik zéér levendige beelden in mijn hoofd!

Door de jaren heen stond Boudewijn volop in de belangstelling, verdween dan weer, kwam weer terug... en elke single die hij uitbracht vond ik mooi. Ook zijn recente werk zijn juweeltjes! 

Naar aanleiding van de uitzending van Poster ben ik het internet opgegaan om te kijken of De Groot een eigen site heeft. En dat heeft hij! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten