maandag 4 maart 2013

Het nieuwe tuinjaar is begonnen!

Na veel kou begint het eindelijk voorjaar te worden! De zon liet zich eindelijk weer eens zien en de krokussen knalden uit hun knopjes. Ook de paarse anemoontjes in de voortuin sprongen spontaan in bloei. Je ZAG de knoppen in de bomen en struiken wat dikker worden!
Ik heb vandaag buiten gezaaid. Barletta-uitjes (lekker voor de inmaak), bontgekleurde worteltjes (leuk voor rauwkostsalade) en platte rode Roja de Niort-uien. Verder tuinboon Ratio langs het terras. Ook leuk als bloeier!
Ook heb ik plannen voor een vijvertje op de plek waar nu een miniterrasje is. Zeg maar: achter de rozenboog en voor het boeddhabeeld. Het miniterrasje zal dan aan de andere kant van de rozenboog komen. Het vijvertje zal pakweg 1 x 2 m worden en ik hoop diep genoeg te komen om er visjes in te kunnen doen. Geen pomp, wel zuurstofplanten.
Ik heb van tegeltjes die ik vorig jaar via Marktplaats heb gescoord een paadje gelegd richting rozenboog. Ik kom net uit met het aantal!
De komende dagen wordt het echt lekker lenteweer, daarna zakt de temperatuur weer hard omlaag dus ik hoop de komende dagen tussen alle vaste werkzaamheden door flink wat werk te kunnen verzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten