vrijdag 17 mei 2013

Druk dagje!

Zo... Dat was een druk dagje. Na mijn ochtendwerk met mijn cadeaubonnen (eigenlijk pasjes) naar de Intratuin. Daar heb ik ongelooflijk mijn slag geslagen! Nog wat waterplantjes, met name glanzend fonteinkruid voor de zuurstofjes, want de vijver (nu 2 weken oud) begint wat te "betrekken" en ik ben als de dood voor "erwtensoep". Ook een watertestje laten doen, was in orde gelukkig.

Maar het mooiste was dat ik framboosaardbeitjes vond, én ananasaardbeitjes (kende ik niet) én aparte munt! Ook nog een goedkoop artisjokje gehaald (als het goed is worden dat flinke bossen) en toen was ik bijna door mijn pasjes heen. Zuinigjes aan dan maar, want ik wil volgende maand wel visjes in mijn vijver (kan pas 4 weken na het vullen).

Daarna nog effe-snel fourageren voor het weekend (soort-van chili con carne, is het plan).

Thuis de rabarberplant gecheckt: ik kon de eerste stengel oogsten! Meteen een moesje van gekookt (bodempje water, schepje suiker, eventueel iets binden met maïzena of aardappelmeel) en yessssss, eerste échte oogst van Dronter bodem!

Het weekendweer is nog onzeker, maar ik ben wel van plan om in de tuin te gaan werken. Onkruidjes trekken uit de voortuin (hoognodig), dode takjes wegknippen uit de rozen (toch wat vorstschade), de kleine leeuwenbekjes en paprikaatjes (uit een paprika zaad gehaald en gewoon gezaaid ) uitplanten (courgette staat al), de tomaatjes die ik vorige week heb gekregen uitplanten in grote potten en een onderstebovenhangzak die ik ook al heb gekregen

Laat de zomer maar komen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten