zaterdag 25 mei 2013

Eind mei - hard werken!

Het wil maar niet vlotten met de lente. Elke dag is het tussen de 10 en 13 graden. Half mei kwam er eindelijk een einde aan de droogte. We kregen af en toe flinke plensbuien! En afgelopen week kregen we nachtvorst.
Al sinds de koude maart maand heeft de natuur een flinke achterstand opgelopen, maar zelfs het koudste weer kan die niet tegenhouden.
De bloesem kwam soms zelfs pas in mei tot bloei, de seringen bloeien nu volop en de gouden regen moet nog beginnen.
In de tuin groeien nu de bessen, de aardbeien staan in bloei en in de vaste planten zitten knoppen. Het zeepkruid en het kattenkruid bloeien al.
Het mezenkastje is druk bezet, de ouders vliegen heen en weer, volgens mij zijn er jongen. Verder hebben we veel merels en mussen, maar ook eksters en zelfs de vlaamse gaai kwam langs.
image
Ik heb weer stenen gekregen. Nu kan ik het tuinpaadje afmaken!
image
Mijn verzameling kruidjes!
image
Ze moeten nog geplant worden, maar dit zijn mijn nieuwe aardbeien: framboosaardbeien en ananasaardbeien!
image
Hier staan nog meer kruiden. Het pad is half af, maar ga ik opnieuw leggen met worteldoek.
image
De tulpen zijn nu wel uitgebloeid. De vaste planten groeien hard dankzij de regen.
image
De vijver ligt er mooi bij! De planten, ook de zuurstofplanten, zijn goed aangeslagen!
image
Na 2 weken werd vijver troebel en groen, maar dat is bijgetrokken.
image
De gladiolen komen boven!
image
image
Vandaag kwamen de visjes! Zeven goudelritsjes en vijf shubunkins!
image
Recht de maggiplant, in het midden kleine plantjes van de doperwt.
image
Dit terrasje is bijna klaar. Dan kan ik in de zomerzon bij de vijver zitten. Als die zomer dit jaar nog komt…
image
image
Kruiden, worteltjes, uien, maggiplant en erwten.
image
Ik ben zo blij met mijn rabarber!
image
Overzicht.
Dit bericht is voor 99 procent ingesproken met de spraakfunctie van mijn mobiel. Handig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten