maandag 24 juni 2013

Jalabert is zich van geen kwaad bewust

Rustig maar, Jaja, je was echt niet de enige…!

Jalabert is zich van geen kwaad bewust

Laurent Jalabert is van verbazing uit zijn stoel gevallen toen via de sportkrant L'Equipe het nieuws tot hem kwam dat hij in 1998 epo zou hebben gebruikt. De Franse wielrenner, voormalig winnaar van de Vuelta, is zich van geen kwaad bewust.
Beeld epa
'Dit is een verrassing', zei Jalabert tegen RTL 'Ik reed in de jaren 90. Tijdens mijn verhoor door de senaatscommissie heb ik gezegd dat ik altijd alle vertrouwen had in mijn drie teams. Dit is een klap. Ik weet niet of er nog andere namen worden gegeven, of er enig bewijs is. Dat heb ik niet gezien. Gek dat journalisten het wel weten.'

L'Equipe meldde maandag dat bij een nieuwe analyse van de urinestaal die Jalabert tijdens de Tour van '98 inleverde, sporen zijn gevonden van epo. Tegen de Franse onderzoekscommissie zei de oud-renner vorige maand dat hij niet kon garanderen dat hij nooit iets verbodens heeft binnengekregen. De artsen schreven hem wel eens wat voor om te herstellen of een blessure te behandelen.
Beeld afp
Beeld afp

Geen opmerkingen:

Een reactie posten