vrijdag 14 juni 2013

Waar is Gordon Ramsey als je hem nodig hebt!

Stel je eens voor dat je moet mysteryshoppen in een restaurant. En het eten is echt zo extreem slecht. Als in: te gaar, niet vers meer, lege salad bar, extreem zoutgebruik en ga zo maar door. Hoe ga ik dat zo netjes en genuanceerd mogelijk in een rapportage verwerken... Ik ben mijn pen al aan het slijpen!

Bwurk... En volgens mij was dat op de champignons toch iets anders dan keukenzout...? Ga ik nu sterven in het harnas?

Het goede nieuws is, dat de cola best wel een beetje naar cola smaakt!

't Is dat ik geen namen mag noemen, maar dit is werkelijk te erg voor woorden! Mind you: zoonlief had pasta quattro formaggio. De quattro formaggio was in werkelijkheid een basissaus uit een pakje, zonder enige smaak (ook geen kaassmaak, laat staan VIER kaassmaken), de pasta was het stadium al dente al ver voorbij. En echt, ik ben geen zeikerd in restaurants, maar hier zou Herman ten Blijker een leuke uitzending over kunnen maken. Of Gordon "F*ck" Ramsey!

Ja, ik ga het natuurlijk beschaafd aanpakken. Ik doe dit werk al 8 jaar (niet alleen restaurants), heb geleerd objectief naar relevante plus- en minpunten te kijken. We hebben wel vaker rampscenario's meegemaakt waar we nog steeds hard om kunnen lachen, en dan is het de kunst en de uitdaging om daar een net en goed verslag van te maken met opbouwende kritiek i.p.v. "hou er maar mee op, dit is niet te hachelen."

Oh ja, een klein kind dat loeihard door de tent roept dat het moet poepen, daar kan het restaurant ook niets aan doen ;-) (maar was voor ons wel de kroon op een perfecte zeperd ;-) ).

We kunnen er gelukkig nog hartelijk om lachen ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten