zondag 30 juni 2013

Mijn aubergine van de barbecue.


Ik heb vorig jaar met koninginnedag heel goedkoop een Weber barbecue gekocht waar ik nog steeds heel blij mee ben!
Een succesrecept is mijn aubergineplakjes. Het is heel simpel. Hoeveelheden kan ik niet geven, want ik doe altijd alles "op de gok"
Maak een mengseltje van wat olijfolie en citroensap. Snij aubergine in plakken van een centimeter en kwast het mengseltje op de snijvlakken. Niet marineren want dan wordt het al snel te vet, alleen even inkwasten tegen het verkleuren. Wie echt op vet moet letten kan ook alleen citroensap gebruiken.
Gebruik geitenkaas. Dat kan verse geitenkaas zijn die je kan verbrokkelen, maar ook plakjes kaas. Eventueel ook schapenkaas, die Turkse uit blik zijn heel lekker!
Doe op elke plak wat geitenkaas: een plakje of wat stukjes, afhankelijk van wat je gebruikt.
Druppel wat dunne honing erover.
Verspreid er wat tijmblaadjes over (tip: uit eigen tuin Neem dan de plantjes met de kleine, wat stuggere blaadjes en niet de soort met de rondere en zachtere blaadjes).
Ik heb een iets steviger versie de "alu grillschaal" van AH (1,19 per twee, deze versie kan ook, al wordt hij bij hergebruik wat lelijker) zie en schrol naar beneden: http://tinyurl.com/ogygj7t , daar leg ik de plakken op. Dan in de BBQ, deksel dicht en laat maar lekker garen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten