woensdag 23 oktober 2013

Dagje Vaals

En wat hebben we vandaag gedaan?
Volgens plan het Drielandenpunt bezocht. Startpunt was de Wilhelminatoren, een klein stukje voor het Drielandenpunt. Maar mên, wat zijn die (heel erg veel) wandelroutes slecht aangegeven... Er staan grote panelen maar daarop zijn de afstanden (toch wel van belang) verdwenen en toen ik uiteindelijk een route had gevonden bleken er alleen maar rode paaltjes te zijn, dat schiet ook niet op...
Gelukkig was het eerste stuk makkelijk naar het drielandenpunt en we hebben de Boudewijntoren aan de Belgische kant beklommen.
Het woei heel stevig en dat voelde je in de toren! Die ging een beetje heen en weer... Toch mooie foto's kunnen maken van de heuvels in herfstkleuren.

Het was nog een heel gedoe om het juiste pad te vinden. Leve mijn gedownloade omgevingskaart van Google Maps (want internetten moet je daar niet willen doen) en mijn wandelkaart... Een tijdje liepen we precies op de grens België-Nederland. Daarna flink dalen, en een stuk verder zagen we een live reclamefilmpje voor Limburg voor onze ogen

Na een bezoek aan de Lourdesgrot en kruisweg van Vaals was het tijd om van de route af te wijken, anders zou ik echt teveel moeten gaan klimmen. Onderweg nog een flinke vracht kastanjes (tamme!) gevonden! Hopelijk lukt het me nog om de barbecue aan te slingeren één dezer dagen om ze te poffen!
Het laatste stukje was een pittige klim maar ik heb het weer gered!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten