zaterdag 5 oktober 2013

Zonde...

Ik rij niet vaak meer over de A1 sinds ik in Dronten woon, maar vandaag wel, omdat ik een dierbare vriendin naar Amsterdam moest brengen. Op de heenweg zag ik vanuit mijn ooghoek een verlaten boerderij. Kan gebeuren, en ik besteedde er verder weinig...
Ik rij niet vaak meer over de A1 sinds ik in Dronten woon, maar vandaag wel, omdat ik een dierbare vriendin naar Amsterdam moest brengen. Op de heenweg zag ik vanuit mijn ooghoek een verlaten boerderij. Kan gebeuren, en ik besteedde er verder weinig aandacht aan.
Op de terugweg zag ik pas echt wat er aan de hand was. Al die boerderijen tussen Diemen en Muiden, in die polder (Bloemendalerpolder) waar de tijd al decennia stil heeft gestaan, stonden leeg! De bomen waren ook deels gerooid. Hier werd een compleet stuk geschiedenis weggerukt!
Terug thuis ben ik gaan googlen waarom. Het blijkt dat er een woonwijk komt met sociale huurwoningen en goedkope koophuizen. Op zich een goede zaak (hoewel ik vrees dat men met “sociale huurwoning” bovenaan de prijsgrens van ca. 680 euro gaat zitten waardoor de echte minima het nog steeds kunnen vergeten).
Maar toch… Zo zonde, weer een stukje Nederland weg waar de tijd al zo lang stil stond…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten