dinsdag 22 oktober 2013

Wandeling

Vandaag gewandeld tussen Epen en Terziet. Prachtige route, prachtig weer! En ook best druk rond Epen, rond de Volmolen leek het af en toe wel Santiago de Compostela half juli
Hier bij Diependal is het nog rustig...
 Denk dat de ontspannen sfeer ook wel meespeelt, geen brandjes die geblust moeten worden, dat soort dingen. Maar toch, he... Gierend die berg op komen (halverwege de route) en bij het eindpunt denken: "Goh, ik had eigenlijk best nog wel door gekund", dat is een heel nieuw gevoel voor me!

En ook al zou ik morgen alsnog de prijs moeten betalen, dan pikken ze me dit nooit meer af (en dan gaan we donderdag gewoon naar Vaals, hahaha!)


In de verte, nét over de grens, ligt kasteel Beusdael. We zullen uiteindelijk een paar honderd meter er vandaan komen, óp de Belgische grens.

En wat ben ik blij met mijn camera en de geweldige zoom! Maar het weer was ook ideaal!


We moesten ook het stevig klimmen...
 Twee jaar geleden kon ik nog maar amper100 meter vlak lopen... Ik moet wel zeggen dat het even flink gieren was toen ik boven kwam en echt even moest zitten, maar dat zijn de longen en niet de benen 😊 En na wat rust ging het wel weer!



 Een mooie plek om koe te zijn
Deze koe graasde daar wat rond. Zag me aankomen met de camera in de hand en poseerde geduldig! Toen ik klaar was ging ze weer verder met grazen.
Dit bedoel ik als ik zeg: "Het leek Santiago de Compostela wel"
Net ten zuiden van de Volmolen.
 "Goeiemorgen"-ijs, bij de Wingbergerhoeve Fruit & IJs. Inmiddels al legendarisch vanwege de waanzinnig grote ijsjes voor weinig geld en het hardnekkige "goedemorgen" waarmee elke klant wordt begroet, al is het nog zo laat. En bij vertrek is het steevast "tot morgen"!

Oh ja, en je kan kiezen tussen een Hollands hoorntje (normaal formaat) of een "lekkere" of "Limburgse" (kingsize, zie foto)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten