maandag 28 oktober 2013

Storm!

11:04 - Wat een blaas...! Had ik nou toch maar het beeldje van Sint Blasius gekocht... De oude wilgen voor onze straat buigen diep, ik hou mijn hart vast (zulke oude wilgen zijn volgens mij niet zo stormvast...).
De restant van de schutting staat nog maar ik vrees voor mijn (stevige) rozenpoort, die stond net eng scheef!

11:16 - Voortuin vol herfstblad gewaaid. Is helemaal niet erg, juist goed, zo'n laagje!
11:34 - Op de Herengracht in Amsterdam is een vrouw gedood door een omgewaaide boom, de brandweer raadt mensen aan thuis te blijven (bron: Radio 1)

11:46 - Tweede dode in Amsterdam door de storm. Heftig...

12:09 -Windkracht 11 Terschelling, zeer zware storm dus. Windstoten rond 140 km/u. Ik hoor verwarrende berichten op de radio, een man van de Wadden noemt zelfs windkracht 12 (orkaan!) maar ik vermoed dat dat gaat om windstoten en niet het 10-minutengemiddelde (11 is al heel erg).
Ik heb geen windmeter, maar de windstoten die we hier hebben zijn doodeng.

12:15 - Je kan wel stellen dat de kwaliteit van de renovaties van 2011-2012 hier in Oud Dronten nu op de proef wordt gesteld! Tot nu toe zit alles nog vast...

 12:24 - Overal takjes van de wilgen.

12:33 - Ik hoor net van één van mijn collegae dat er op de Wadden bij Vlieland inderdaad een kracht 12 stond. Ofwel een orkaan.

13:05 - "Gelukkig" geen 2 doden maar 1 in Amsterdam. Is toch nog teveel, helaas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten