zaterdag 18 juli 2015

Clint Eastwood

Gisteravond genoten van Escape From Alcatraz, al heb ik het einde gemist wegens slaapaanval - maar ik kende de afloop al ;-)

Volgende week komen er meer Clint Eastwood films. Die man is al sinds mijn jonge jaren één van mijn grote filmhelden! Ik kan niet zeggen welke film mijn favoriet is. Bridges of Madison Country? De Sergio Leonefilms? (sowieso alle Leonefilms!) De oh zo foute Dirty Harry? Gran Torino? Ik weet het niet, hij heeft er ook teveel gemaakt om één favoriet uit te kunnen pikken.

Misschien toch de spaghettiwesterns, omdat dat de eerste Clint Eastwoodfilms waren die ik zag (ik was net te jong om Rawhide te kunnen zien) en de langdradige stijl van Sergio Leone me enorm aanspreekt (denk aan de openingsscène van Once Upon A Time In The West, zonder Eastwood overigens - minutenlang kijken naar een close-up van een groezelige man met alleen het geluid van een piepende windmolen en het zoemen van een vlieg)

En wat een feest toen "the man with no name" opeens opdook in Rango! (mijn favoriete animatiefilm, één grote ode aan de spaghettiwesterns én een boel verwijzingen naar oude films van Johnny Depp - ook al een favoriet van me) ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten