maandag 6 juli 2015

Tour 2015 - tweede etappe, ach, Tom toch...

Balende Dumoulin loopt breukje in schouder op

Tom Dumoulin droomde maandag in de Tour de France van de gele trui, maar hij stond in finishplaats Hoei met zijn linkerarm in een mitella.
"Het gaat niet zo goed", zei Dumoulin, die het meest prominente slachtoffer was van een zware valpartij in het peloton op 60 kilometer van de finish, tegen deNOS. "Mijn schouder is uit de kom geweest en er zit waarschijnlijk ergens een breukje."
De schouder van de 24-jarige Limburger kon weliswaar worden teruggezet, maar verder fietsen was niet mogelijk. Zijn vrees voor een breukje bleek gegrond, zo bleek later uit een bevestiging van zijn ploeg Giant-Alpecin.
"Je hebt verschillende manieren van een schouder uit de kom krijgen. Bij mij was het niet mogelijk er verder mee te fietsen. Het had zo'n mooie dag moeten worden'', baalde Dumoulin.
Met de pijn viel het na de etappe enigszins mee. "Het deed heel veel pijn, maar ik zit onder de pijnstillers. Ik voel het nu dus niet meer.''

 Zware valpartij in Tour de France


1 / 11

Triest

Dumoulin kan zich de valpartij nog goed herinneren. "Een renner voor me ging onderuit en ik probeerde hem langs de rechterkant te ontwijken. Maar een andere renner raakte me en ik vloog over de kop."
"Bij het neerkomen schoot mijn schouder uit de kom en misschien is er meer schade. Het is triest. Wat een mooie dag had moeten worden, is op een ramp uitgelopen.''

http://www.nu.nl/wielrennen/4082993/balende-dumoulin-loopt-breukje-in-schouder.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten