dinsdag 21 juli 2015

Vandaag deze route gefietst: Rondje Dalfsen Ommen.

Rondje Ommen-Dalfsen

dinsdag 21 juli 2015, Dalfsen, Nederland

Vanmorgen met de fiets de trein naar Dalfsen genomen om de fietsknooppuntroute (wat een uitvinding!) "Rondje Ommen-Dalfsen" te doen:http://www.nederlandfietsland.nl/knooppuntroutes/ommen-dalfsen-fietsroute

Mooi weer, niet te warm, veel zon, wel winderig. Maar met een ebike is dat geen probleem. De route was niet 100% goed aangegeven, maar met een kaart erbij kwam ik waar ik moest zijn. Heb in Dalfsen zelf het knooppuntboekje gekocht, dat gaat toch handiger dan met een app die data slurpt...

Het was druk, erg druk met fietsers, al in de trein! Maar dat was niet erg, want de sfeer was gemoedelijk.

Heen ben ik langs de Vecht gereden. Mooi landschap, weilanden, akkers, stukjes bos, en telkens weer die Vecht! Bij station Ommen leidde de route via het zeer schilderachtige Giethmen richting Archemer-/Lemelerberg, met jeneverbessen en een prachtig uitzicht!

De route werd toen even onduidelijk maar ik kwam er weer uit en door een afwisselend landschap van boerenland en bos reed ik Dalfsen weer binnen.

Inclusief beetje omrijden ben ik 47 km onderweg geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten