donderdag 14 mei 2020

Tuinplannen

Er zijn door de  jaren heen wat gaten in de tuin gevallen omdat sommige planten niet echt langlevend waren of ze de droogte niet hebben overleefd. Zo merkte  ik o.a. dat diverse hoge en lage asters die zich zo uitbundig verspreidden opeens erg in de minderheid waren (maar het kan nog wel even) en zijn de riddersporen en echinacea's volledig verdwenen. Phloxen, anemoon en scharnierbloem doen het gelukkig nog best, net als al aanwezige campanula, lage erigeron en geranium, en recentelijk kon ik goedkoop aan lage campanula  en ridderspoor komen.

Ik heb besloten de gaten te vullen met hogere en lagere, langbloeiende geraniumsoorten zoals de Rozanne die ik al in de voortuin had. En nog wat meer. Het was lang zoeken, uiteindelijk vond ik een volgens Trustpilot betrouwbare online plantjeswinkel. Mijn lijstje ziet er zo uit (foto's zijn niet van mij):

Geranium 'Bloom Time'

Geranium pratense 'Splish Splash'

Geranium pratense 'Laura'

Geranium 'Rothbury Red'

Geranium 'Tanya Rendall'

Geranium 'Sylvia's Surprise'

Geranium 'Rozanne'

Saponaria ocymoides

Nepeta racemosa

Liatris spicata 'Floristan Weiß'

Liatris spicata 'Alba'

Leucanthemella serotina (hoge herfstmargriet)

Helaas hadden ze niet de lage erigeron, anders had ik daar nog wel een paar van willen hebben. Ik vermoed dat alles volgende week wordt geleverd. En dan ga ik op mijn gemak eens mooie plekjes zoeken en duimen dat ze nog maar lang in mijn tuin mogen bloeien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten