woensdag 6 mei 2020

Versoepeling van de regels?

Vanavond is er weer een persconferentie met Rutte, De Jonge en tolk gebarentaal Irma Sluis. Verwacht wordt dat de maatregelen versoepeld gaan worden. De IC-afdelingen zijn niet meer overvol (<700 bedden bezet), dus kan er versoepeld worden, vindt men. Ook de maatschappelijke druk speelt mee, waarbij ik me dan afvraag wat verstandig is... Fijn als we weer naar de kapper en het terras kunnen, maar ik heb liever piekhaar en koffie thuis dan een grotere kans op het virus!

Aan de andere kant: er voltrekt zich een economische ramp, met name bij contactberoepen als die kapper (en zelf heb ik dringend een pedicure nodig, dringender dan een goede knipbeurt) en die horeca.

Een duivels dilemma. Ik heb de indruk gekregen dat men in Den Haag nu niet bezig is met politiek bedrijven met alle stokpaardjes van dien, maar echt met leiding geven in crisistijd (Rutte heeft me hiermee positief verrast, al zal ik nooit op hem stemmen).

We zullen vanavond zien hoe de maatregelen versoepeld kunnen worden, en onder welke voorwaarden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten