maandag 6 april 2020

Afleveren en bezorgen in coronatijden

Ik had van een organisatie tijdelijk wat hulpmiddelen geleend die vandaag opgehaald moesten worden. De chauffeur belde me: ik ben er over drie minuten, kunt u de spullen buiten voor de deur zetten?

Natuurlijk kan ik dat, alle begrip voor!

Ik wacht bij de voordeur tot de vrachtauto de parkeerplaats voor mijn huis opdraait. De chauffeur stapt uit, ik roep: "Goedemorgen! Ik ga gelijk weer naar binnen en doe de deur dicht, prettige dag!" Pas daarna komt de chauffeur de spullen halen.

's Middags worden door een andere leverancier nieuwe hulpmiddelen bezorgd. Ik zag de chauffeur aankomen en zwaaide hem tegemoet. "Als u wilt kunt u de spullen op het stoepje zetten, dan wacht ik tot u weg bent en breng het zelf naar binnen!"

Nee, dat was helaas niet mogelijk, want één van de hulpmiddelen moest even ter plekke ingesteld en uitgeprobeerd worden. De chauffeur droeg handschoentjes en gaf instructies hoe ik e.e.a. kon instellen. Ging prima! Met de heilige anderhalve meter tussen ons in. Waar hij blij om was, want er waren nog best veel klantjes die dat allemaal maar onzin vonden, of erger nog, dat God hen zou beschermen... Eén keer heeft hij zelfs op wat minder vriendelijke toon "social distance" moeten eisen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten