zaterdag 25 april 2020

Voorbereidingen Koningsdag

Ja, het wordt nu echt drukker op straat. Kon ik tot voor kort zelfs midden op de zaterdag gewoon volle kracht met mijn scootmobiel door de winkelstraat scheuren, dat is nu een stuk lastiger. Het is slalommen om de mensen heen, af en toe inhouden of juist even extra gassen om die anderhalve meter te kunnen houden.
Overmorgen is Koningsdag, dus snel even naar de Jumbo voor Jumbollen en de slijter voor een fles oranjebitter. Voor het eerst kwam ik bij de Jumbo in een rij terecht. Gelukkig ging het allemaal erg snel en de sfeer was goed, al was het door de anderhalve-meterregel niet altijd duidelijk wat de achterkant van de rij was, maar bij vergissingen werd men daar vriendelijk op gewezen en net zo vriendelijk op gereageerd. Het geheel werd vlot gedirigeerd door een jonge medewerkster. "U mag doorlopen," zei ze regelmatig. "U mag door..." zei ze net zo vlot tegen mij. Heel tactisch! 😁❤
(Tekst gaat verder onder de foto)
Bij de slijter wist ik de laatste fles Oranjebitter te scoren. Prima, ik kan Koningsdag in gepaste sfeer doorbrengen, corona of geen corona! 's Ochtends om 10 uur het Wilhelmus zingen sla ik maar even over, maar die toost om 16 uur gaat lukken en de kans bestaat dat ik om 10 uur 's avonds alsnog katjelam het Wilhelmus lal...! (nee hoor, valt wel mee, ik hou van een glaasje, maar haat dronkenschap!)


2 opmerkingen: