woensdag 1 april 2020

1 April!

Ik dacht dat er vanwege de coronacrisis geen aprilgrappen zouden worden gemaakt, omdat de werkelijkheid meer bizar is dan de sterkste aprilgrap, maar ik heb me vergist. Ik ben zelfs in een grap getrapt: die van Jamin, die enkele dagen geleden bekend maakte de vanwege corona niet verkochte chocolade paashazen om te turnen naar sinterklazen. Ik zag het op televisie en dacht nog: dat ziet er niet uit...


Maar volgens o.a. de Gelderlander zijn er meer grappen gemaakt. Niet bij de grote bedrijven, die zich op de vlakte hielden dit jaar, zelfs niet bij het Jeugdjournaal en Google, maar vooral op scholen, zoals in Sint Pancras. Leerlingen van groep 7 kregen van juf Karen Jongkind een berichtje dat ze hun huiswerk op het raam moesten plakken en dan komen de leraren vandaag langsfietsen om het te controleren. Gisteren om 11 uur moesten ze een foto maken van hun werk plus het adres. Slechts twee leerlingen roken lont.
Een school uit Culemborg biedt vandaag tussen 10 en 12 uur een cursus thuisonderwijs aan ouders aan en er zijn al twintig aanmeldingen (de school heeft zeventig leerlingen!). Ook de kinderen van deze school moeten huiswerk op het raam plakken.

Verder is er digitale luizencontrole: de kinderen scannen hun hoofd en krijgen automatisch de uitslag. Ouders trappen er niet in, maar veel kinderen wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten