donderdag 9 april 2020

"Vroeger was alles beter"

Ik heb vanmorgen een vrije ochtend. En heb besloten die bankhangend voor de tv met mijn breisok in de handen door te brengen.

Ik ben dol op Memory TV, de ingelaste uitzendingen overdag op NPO2. Allerlei oude dingen. Gisteren heb ik het Journaaloverzicht 1976 en Wim Kan uit hetzelfde jaar opgenomen en dat zit ik nu te kijken. Een boel "oh ja"-momenten. Nederlandse vrouwen op straat met hoofddoekjes of ongeverfd haar. Scheve gebitten. Toen kraaide er geen haan naar. Ik herinner me 1976 (ik werd toen 13) als een leuk en goed jaar, maar in werkelijkheid steeg de werkloosheid en werd alles flink duurder, men was pessimistisch, giframp in het Italiaanse Seveso, oorlog in Libanon, rampen hier, ellende daar.

Elke tijd heeft zijn eigen ellende...

Zo. En nu naar Wim Kan kijken en mijn sok afbreien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten