dinsdag 24 maart 2020

Asterix-tekenaar Albert Uderzo op 92-jarige leeftijd overleden

De Franse tekenaar Albert Uderzo is volgens Franse media op 92-jarige leeftijd overleden. Hij bedacht samen met René Goscinny de stripreeks Asterix.

Uderzo werkte al langere tijd niet meer actief mee aan de stripreeks. Didier Conrad en scenarist Jean-Yves Ferry namen de serie in 2013 over van hun mentor.

Schrijver René Goscinny, die met Uderzo de eerste Asterix-strips maakte, overleed al in 1977.

Asterix is de bestverkochte stripserie ter wereld. Sinds de eerste Asterix-strip verscheen in 1959, zijn er al ruim 380 miljoen albums verkocht.

(nu.nl)

Zijn zoon maakt bekend dat hij in zijn slaap is overleden en geen corona had. (Bron: NPO Radio 1)

Ik ben opgegroeid met Asterix. Naarmate ik ouder werd vond ik telkens nieuwe grappen en verwijzingen in de serie. Voor mij stopte de reeks wel in 1977 na het overlijden van René Goscinny. Ik vind het één van de beste stripverhalen die er zijn. Misschien wel de allerbeste...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten